Ce poate face TEHNICIANUL ÎN ASISTENȚĂ SOCIALĂ?
În lipsa asistentului social, acționează ca persoană de contact pentru beneficiari și membrii familiei acestora;
Introduce date și informații în baze de date referitoare la măsurile de asistență socială;
Participă, după caz, la realizarea documentelor referitoare la beneficiari (analizează, verifică și obține documente necesare asistentului social);
Participă, după caz, sub coordonarea/ împreună cu asistentul social la intervenții care presupun punerea în aplicare a măsurilor de urgență pentru asigurarea siguranței persoanelor vulnerabile;
Participă la organizarea întâlnirilor echipei de specialiști cu beneficiarii și membrii familiei acestora;
Asistă și observă interacțiunea dintre beneficiar și membrii familiei: 1.oferă informații asupra rolului familiei, viața de familie, parenting și sănătate, 2. Sprijină dezvoltarea comportamentelor pozitive, 3. Observă și anunță asistentul social despre interacțiunea dintre beneficiar și familia acestuia;
Culege informații necesare asistentului social în realizarea evaluării;
Furnizează informații despre alte servicii și asistă beneficiarul în procesul de accesare a acestora;
Organizează și însoțește, după caz, transportul beneficiarilor la întâlniri cu alți specialiști/servicii;
Intermediază și susține comunicarea dintre asistentul social, alți specialiști și beneficiar și familia acestuia (telefonic, electronic, etc.);
Întocmește rapoarte de vizită, de întâlnire, completează fișe de observație, note telefonice, sinteze și analize necesare în activitatea de monitorizare și raportare;
Oferă suport pentru dezvoltarea deprinderilor de viață pentru beneficiar și membrii familiei acestuia;
Efectuează muncă de teren/deplasări în teren și muncă în echipă;
Se implică în gestionarea situațiilor conflictuale și comportamentelor agresive;
Indexează și arhivează documentele din dosarul beneficiarului conform procedurilor existente;
Ține la curent asistentul social despre respectarea termenelor și planificărilor;
Se documentează permanent și diseminează, după caz, informații cu privire la rețeaua de servicii sociale teritoriale precum și a altor servicii sociale ecesare persoanelor vulnerabile din comunitate;
Identifică și transmite asistentului social informații despre noi servicii sau resurse ce pot fi implicate în intervenție;
Completează, verifică și transmite documentele solicitate pentru obținerea de beneficii sociale pentru beneficiar;
Participă la realizarea evaluării de nevoi a comunității locale și întocmirea documentelor necesare elaborării strategiilor de dezvoltare;
Realizează raportări către asistentul social privind relația cu beneficiarii și familia acestora: vizite, întâlniri, menținerea relației dintre beneficiarii de asistență socială și familia acestora;
Participă la întâlnirile de supervizare lunară realizate de asistentul social.
Atentie: acest curs nu este organizat de e-calificare.ro. Pentru detalii si informatii suplimentare va rugam sa va adresati organizatorului. Acuratetea informatiilor din anunt este responsabilitatea integrala a companiei care a publicat anuntul.